Cornelia och Northern Star

Hej! Nu har jag bestämt mig för att börja blogga, igen! Har drivit ett par bloggar till och från, den mest "kända" var ponnypollarna.blogg.se som under sina glansdagar hade uppåt 1000 unika läsare.
Men vem är jag då? Jo, jag är en 15 årig tjej från Stockholm, glad, lång och, framförallt, hästtokig! Jag går i skolan, som alla andra, rider och spenderar timmar i stallet på fritiden och klämmer in lite kompisar däremellan. Jag bor med min familj, två bröder, mamma, pappa och en katt. Inte så märkvärdigt. Men det som är märkvärdigt är min medryttarhäst Northern Star.
(Norton och jag andra placering på klubbdressyr hos RK Norrtälje Ryttare 21/10-12)
 
Northern Star, Norton, är en korsningsponny född 2000,  e. Eldorado ox u. Lyra ue. Kasper. Han är korsning mellan arabiskt fullblod och gotlandsruss, därav hans temperament. Jag har ridit Norton sedan februari 2010 och tävlat honom lokalt sedan april 2011. I och med hans temperament så har vi haft lite problem på tävlingar, han skyggar nämligen i ridhus, men det håller på att "botas". Jag och Norton tävlar dressyr och har tävlat upp till LA med godkända procent. Vi har även startat en och annan hoppning upp till LC. Vi har tävlat ponnyallsvenskan div III lag i dressyr både 2012 och 2013, i år gick vi till finalen! Vi startade även skol-dm nu 2013. Jag rider Norton ca 2-3 gånger i veckan beroende på tävling osv. Norton är ridskolehäst på Stall Bobacken men när han "går ur rollen" som ridskolehäst är han min.
 




» Saga

Åh, vilken sötnos!

2013-09-17 // 22:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback