Tävling Mälaröarna 27/4

Vill först bara meddela att vi kom hem halv tio igår och då var det inte läge att sätta sig och skriva inlägg. Men nu får ni det!

LC:1 - Jag red fram en väldigt energisk, mjuk och stadig ponny som var helt med på noterna. Dock började mitt självförtroende svaja när de andra fina ekipagen red fram. Jag fick lov att ställa om mentalt och bara fokusera på mig och Norton. När jag red in på banan började han tramsa direkt där domaren satt, men det släppte när jag började rida programmet. Vi gjorde inga större missar i programmet, och det var 6 - 6,5 - 7 genom hela programmet, förutom sista uppridningen som blev en 8. Det blev totalt 181 poäng, 67,04 % och ett mycket nöjt ekipage! Dessutom ledde det till en VINST!
 
LB:1 - Samma i framridningen där, magiskt! Dock svek självförtroendet ännu en gång när de andra red. Det var sjukt varmt denna dag och det tog mest på mig och lite på Norton. Jag blev tvungen att skärpa mig mentalt för att kunna rida så jag sa till mig själv "jag kan, jag vill, jag vågar!" flera gånger om, och visst hjälpte det! Det var dags för att ännu en gång prestera på banan men den här gången var vi lite segare. Den enda stora missen som gjordes var taktmiss i skritten så det blev bara 5,5 som "straff". Även denna klass var vi mycket nöjda fastän procenten inte skjöt i taket. Resultatet blev 180,5 poäng, 62,28 % och även här, VINST!

Jag är så sjukt nöjd med dagen och framför allt med ponnyn! Han är så himla underbar på alla sätt.
L Y C K A är rätta ordet! :)
Haha, gulleponnyn kasta av sig vinstrosetterna i båda ärevarven! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback