Förbättra ridningen!

Jag tog mig ner till biblioteket idag pga brist på annat att göra! Jag drog till med sökordet "dressyr" på en av datorerna där man hittar böker, jag hittade massor av spännande böker av diverse ryttare/författare. Men tillslut bestämde jag mig för att låna hem Dressyr med Lussan, Louise Nathhorst. Eftersom hon är/var en av världens främsta dressyrryttare kände jag att bokens innehåll är av världsklass. 
Det står t ex hur man rider skolor, skänkelvikningar och den innehåller även hennes kür-program hon vann världscupen med 1998. 
Jag ska verkligen läsa boken från pärm till pärm och suga i mig all info jag kan få. Jag vill verklgen satsa på min sport och det känns som om man kan lära sig mycket teoretiskt också. 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback