Ponnyallsvenskan div 3 omgång 2

Igår var vi iväg och tävlade ponnyallsvenska div 3 i norrtälje. Sista omgången innan finalen, och vi måste få placering med laget för att komma vidare till final. 
 
LC:2 var förklassen. Mina två lagkamrater Moa och Ebba red riktigt snygga ritter på 70 % samt 66 %. Riktigt bra start. Själv vet jag inte vad jag gjorde i första klassen. Han var fin på framridningen och kändes verkligen mellan hjälperna, man jag mes-red inne på banan. Inga stora missar men dålig ryttare, dock tog jag med mig en bra känsla från denna klassen. Fick ihop 63,292 % och hamnade i mitten av resultatlistan. 
LC:1 var då lagklassen. I och med att vi visste att placering var ett måste för final var vi sjukt nervösa alla tre. Ebba var först ut och jag andades inte under hela programmet. Men hon gjorde en skitfin ritt och fick ihop hela 72,5 % (vill bara påpeka att det är hennes fjärde start med ponnyn). Hon gav laget en riktigt bra start! Moa var näst på tur och hennes ponny var lite på tårna och kunde explodera när som helst. Dock skötte hon det jäkligt snyggt och red ihop 69,4 %! Nu var lagets förutsättningar riktigt bra! Snacka om att jag var nervös för min tur. Jag var sist ut i laget plus att jag var sista startande på hela dagen. Det var fyra placerade i min kategori och ettan hade 72,4 %, tvåan 68,5 %, trean 67,5 % och fyran 67,4 % dvs riktigt höga procent. Pressen ökade men jag red in och gjorde mitt bästa! Han var sjukt fin på framridningen men på banan blev han lite segare. Dock vart jag väldigt nörjd efter denna ritt och min tränare sa att oavsätt vad domaren ger så ska du vara nöjd. Jag gick upp och skrittade av honom i ridhuset medans vi inväntade resultat. Plötsligt hör vi "Då har vi resultat för D-ponnyerna. Etta Julia Lindblad, tvåa Cornelia Olsson..." Och så utropar min tränare som fått mitt protokoll "70 %!!!" Jag red ihop 70,741 % och hamnade individuellt tvåa! Jag fick 6 - 6,5 - 7 - 7,5 - 8 - 8,5 genom hela. 8,5 fick jag på mina vägar! Laget SEGRADEVi red totalt ihop 212,778 % vilket var 8 % mer än laget som kom tvåa. Glädjetårar är nog ett passande ord för igår. Vi fick dessutom en finalplats!
 
 
Såhär i efterhand fick jag reda på att jag hade bara behövt rida på ca. 62 % för att leda laget till seger men vi ville slå på STORT! :) 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback